2016. augusztus 13., szombat

Blog update 16.08

Most visszaolvasva az idei kemény 4 (!) bejegyzésemet, bátran mondhatom, hogy nem nagyon van már motivációm blogolni. (Jó, van ezer más dolgom. :)) Összeszedek pár dolgot, ami idén történt velem - fejlesztői szempontból:



Projektek


Az utóbbi időben 4 projektem volt, egyikről írtam is már:


  • author-tagger vagy JAuthorTagger: azt teszi lehetővé, hogy projekt szinten, 1-1 konfigfájlban tudd kezelni a Javadoc-ba írandó @author-okat.
  • proxy-manager: beszédes neve van, igen, proxy listákat tud letölteni és tesztelni. Használható stand-alone módban, ekkor stdout-ra írja ki a működő proxy-kat, illetve használható lib-ként is.
  • toolbox: nekiültem nagy lendülettel az újrafelhasználható kódjaimat egy dobozba terelni, rendszerezni. Ezzel is belassultam, viszont nagyon jól érzékelhető számomra, hogy van értelme. Több munkai programban és gyakorlatilag az összes utóbbi garázsprojektemben használom már a Toolbox-omat.
  • cli-ask: ez pedig egy új találmány, júzer inputot lehet bekérni vele a command line-ból, és POJO-kat tud feltölteni így.
Tervek:

  • A Toolbox-ot mindenképp folytatom, rengeteg kódom van még, ami hasznos lehet és jó lenne rendszerezni és könnyen elérhetővé tenni.
  • A CLI-Ask-hoz is van még egy talicskányi ötlet (ld. issues), ezeket is meg akarom valósítani, hogy még többet tudjon.
  • A CLI-Ask-ot igazából egy konkrét következő projektemhez készítettem, ami a Toolbox testvére lesz. Egy alkalmazás generátort szeretnék összehozni, amit nem kötnek a Maven archetype-ok korlátai, és az én megszokott alkalmazás létrehozási procedúrámat fogja automatizálni.


Fejlesztőeszközök


Korszakváltást is megéltem idén Java IDE-k terén. Elhagytam az Eclipse-t és áttértem IntelliJ IDEA-ra, mert akárhogy is szerettem az elődöt, ez vitathatatlanul jobb. Sokkal gyorsabban tudok benne kódolni, valahogy logikusabban működik a felülete, szinkronizálhatóak a beállítások, és ami a kedvencem: be lehet állítani hátterképet az editorban. :D

Pluginek, amiket használok, ajánlok: Grep Console, FindBugs, Inner Builder, Save Actions.

Ha pedig weblapot kell tákolnom, arra is van már egy új, stabilnak tűnő eszköztáram. Próbáltam a Brackets-et, de nem jött be, végül maradtam a Sublime Text-nél, kiegészítve Emmet-tel és LiveReload-dal. És persze statikus oldalakhoz Jekyll. :)

Mindezek mellett ismerkedem a KeePass jelszószéf progival. Ahogy olvasom, elég korrektül titkosít, és ami még nagyon tetszik benne az az, hogy ha mellémásolok PuTTy-ot vagy FileZilla-t, el tudja őket indítani (URL override-ot kell beállítani ügyesen), szóval ez is gyorsítja a munkám.

Honlap


Az év eleji bejegyzésemben írtam, hogy fel fogom turbózni a GitHub-os honlapom.

Eleinte HTML5UP-os template-ekkel próbálkoztam, aztán találtam egy Agency nevű sablont, és abból egy Jekyll változatot, ami nagyon megtetszett. El is kezdtem vadul kitölteni, aztán valahogy e mögül is elfogyott a lelkesedés.

Végül, pár hónapja rávettem magam, hogy összetákoljak egy baromi minimális oldalt, és néhány hét hezitálás után sikerült is közzétennem. Íme: https://juzraai.github.io/

Az első gondolat a puritán oldal mögött az volt, hogy váltsam végre le a régi honlapot egy ideiglenes landing page-re, amit aztán majd lecserélek egy hiper-szuper oldalra, amihez majd jól kifejlesztek egy saját Bootstrap theme-t.

Aztán úgy döntöttem, hogy a projekteken kívül nem is akarok oda mást kitenni - nomeg a BS dizájnolás is befuccsolt -, szóval bepötyögtem azt a pár sort és elfogadtam a linkelt oldalt véglegesnek.

Később, ha bármikor akarnék blogolni, meg tudom tenni: létrehozok egy "blog" repót és "/blog" URL-en elérhető lesz.

Blog, Facebook oldal


Néha elfilózom, mi legyen ezekkel. Törölni semmiképp nem fogom, de nem biztos, hogy folytatom a blogolást - amúgyis csak szakmai dolgokról írnék, arra meg jobb a GitHub, helyben van.

Erősen gondolkodom azon, hogy a Facebook oldalamat a honlapom imázsának rendeljem alá, hogy csinálok szürke logókat, covert és angolul posztolok majd érdekességeket, tool-okat és természetesen sufni projekteket.

Érdekességek a nagyvilágból


Az elmúlt fél évben ezekre bukkantam, amik megtetszettek és érdekesek:

  • JitPack.io - Maven repó GitHub projekteknek, csak egy release-t kell létrehozni és már hívható is dependency-ként a projekt.
  • Codebeat - Kód elemző és osztályzó, figyeli az időbeli változást is. Egyelőre nekem is csak érdekesség, nem kunszt vele 3.9 pontot elérni (4 a max).
  • ZENE, nagybetűvel.
  • Viv - a jövő, ld. még Amazon Echo, Google Home
  • Lórum ipse - lorem ipsum ungárise változat, vagyis magyar halandzsa generátor, zseniális.
Hirtelen ennyi. :) (Huh, ezzel a mennyiséggel azt hiszem ki is pipáltam az idei évet. :D)

Nincsenek megjegyzések: