2016. április 2., szombat

Win 10 - II.

A húsvétból fakadó hosszú hétvégére beterveztem az ASUS laptopom frissítését. Előtte mindent lementettem, szóval felkészültem arra, hogyha komolyabb gondok lennének és nulláról újra kéne húzni a Win 7-est.


A letöltés és frissítés 2 óra volt, a Media Creation Tool-lal csináltam, mert a Windows Update nem akarta letölteni, hiába püföltem a "Frissítés most" gombot.

Összesen 2 probléma volt/van a frissítéssel:

1) A frissítés után egy ideiglenes profilba léptetett be a Windows 10. Ezt szerencsére sikerült megoldani úgy, hogy rendszergazdai jogokkal indított konzolban kiadtam az "sfc /scannow" parancsot, majd újraindítottam a gépet. Ez a művelet legalább egy fél órát rádobott még, de legalább helyretette.

2) A VGA driver (Radeon 6370M) bugos. A fényerőt, ha kb. a feléig letekerem, konkrétan kikapcsol a laptop kijelzője. Azt olvasom, a 13-as verziójú driver-re visszaállás megoldást hozhat - ellenben azt meg is kell találni. :) Én ezzel most nem foglalkozom, mert amúgy is külső monitorral használom a gépet, nem égető a dolog. (De ha később mégis utánanézek, leírom majd a megoldást.)

Mindemellett határozottan gyorsabb a rendszer. Az indulás, az elalvás, az ébredés, a funkciók. Idestova lassan 1 hete használom, nem bántam meg.

Szóval megint csak azt tudom mondani, hogy le a kalappal. Annak ellenére, hogy a K72 széria Win 10-re frissítését az ASUS nem szupportálja, ezt szép teljesítménynek tartom, sokkal rosszabbra számítottam.

Nincsenek megjegyzések: