2016. január 3., vasárnap

inc(year) // again

Hja, elrepült a 2015. év is... Szégyen, májusban posztoltam utoljára. Most is csak azért dobok ki ide egy előre nem tervezett szóláncot, hogy ne könyveljük már el halottként a blogot. :D

A tavalyi év számomra kihívásokkal volt tele. Megismertem új technológiákat, szereztem némi (minimális) hardveres tapasztalatot szerverek és RAID tömbök terén, koordináltam beosztottakat, valamint kinyitottuk egyik projektünk - amire borzaszótan büszke vagyok :) - kalitkájának ajtaját, hogy szárnyat bonthasson.

Itt Bloggeren viszont van egy tucat poros vázlat, amit... hát nem ígérem meg, hogy idén kidolgozom és megosztom, mert ez tavaly sem működött. :D Erőltetni nem szabad, ha lesz ihletem (= téma + idő + kedv), akkor publikálok majd valami okosságot. A blogom ebben a formájában lassan 4 éve üzemel. Sosem voltam nagy firkász :), ezután sem leszek, az biztosnak látszik.

Gondoltam arra, hogy én is áttérek a blogolással GitHub-ra, a Jekyll használatával, ezen még filózom - persze ehhez az kell, hogy legyen is valami a blogon. :)

Konkrét terveim közt szerepel viszont, hogy a GitHub oldalamat felturbózom egy csöppet: szakítok a beépített page builder-rel, és csinálok egy sajátot, valami modern, one-page jellegűt. (Tudom ajánlani mindenkinek a HTML 5 UP ingyenes sablonokat. :)) Igazából már 98%-ig meg is van. 1% csiszolni való és 1% hezitáció áll még a commit útjában.

Emellett van még egy kis sufni projektem, egy szerintem hasznos kis tool, amire nem találtam létező alternatívát (aki tud, nyugodtan lohassza le a lelkesedésem kommentben :D). Ezt is szeretném mielőbb finalizálni. A dev branch-ben látható, mi lesz ez. Ami hátra van még, az a korrekt egységtesztelés, utána kirakom a JAR-t. A cucc műxik egyébként, szóval kipróbálható.

A múlt évben leginkább Epica-t és Nightwish-t hallgattam, szívből ajánlom őket. Továbbá pár napja felfedeztem a Spotify-t, ami számomra nagy meglepetés volt: ingyen, legálisan hallgatható meg vele szinte bármilyen zeneszám, album. (A smucig Taylor Swift ♥ tiltatta csak le magát onnan :D) Tud hasonló dalokat ajánlani és vannak tematikus lejátszási listák is (a Reading Soundtrack például fantasztikus), amelyekkel új előadókat fedezhet fel az ember. Egyetlen szépséghibája, az ingyenesség ára: a fél perces reklámblokkok minden x. szám után... de szerintem kibírható.

Nos... nem tudom, mit írhatnék még...

Mindenkinek new Year(Mood.HAPPY) !

Ehhez segítségképpen ajánlanék egy oldalt (vigyázat, cukiság level maxon), bátran tessék lapozgatni és feliratkozni:



PS. Fuhúú de kemény lesz holnap felkelni 2 hét lustulás után! :D

Nincsenek megjegyzések: